AiSy's BuRfDaY

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, September 26, 2010

~Lagi Penangan Ayoooyooo~


Masih ingin bercerite ttg penangan "ayooyoo" krne aku spt x boley menerime hakikat knpe penangan ini brpnjangan. Kisah ini plak brkisah pg ini stlah aku solat subuh dn melayari internet sbntar sblm melelapkn mate. Apble bdan dh terase penat duduk di kerusi dn melihat pc maka aku merebahkn kmbali bdan aku di sblah si debab ku sblum die kmbali aktif. Smbil trmenung tuk melelapkn mate, bdan si debab brgerak2 mngkin krne tdo nye trganggu..dn sdkit merengek. Aku menepuk2 bdan si debab spye kembali lena tp tepukan itu mmbtkan dia membuka mate dn melihat ke arah ku lantas menuju ke arah ku dngan rengekan smkin kuat. Aku cube meredaknnye dn brtnye jika ia inginkn "cuucuu" nye. Dalm tangisnye yg blum brhenti die brkate "aayoooyoooo ayooooyoooo..nak cucu.." tp dgn agak krng jelas krne masih dlm nada tangisan. Waduuuhh anakku kenape kamu bisa jd bengini??? Terase lawak pn ade tp terase hairan pn ade.
"Ayooyooo..."

Dan ini plak kisah brkisar mlm td sblum die melepakn mate. Jam dh mnnjukkkn 0130 pg si debab msih aktif ke sne sni. Dgn arahan nye mmnggil aku untk brmain2 brsame nye. Sdkit haruman dr dlam lampin pakai buangnye mnganggu kosentrasi aku maka aku mmbawe nye ke tandas untk mncuci nye. Smbil2 aku mncuci dn die gaye nye mlompat kcil2 spt kesejukan dn tibe2 brkate "ayyooooyooo...". Ermmm nape dgn anakku hr ni..sabo je la. Dan aku truskn dgn
memakaiknnye lampin pakai buang...die spt bese gelak ketawe dn cube melarikn diri spaye keje aku mnjd makin rumi..smbil2 itu die mnggaru peha nye dn aku dgn pantas untk mmbalut anu nye tp trus trhnti apblle si debab brsuare "ayoooyooo...gataiii...".Aduuhh anakku takde perkataan lain ke hr nie. Sabo je la..tp ape yg pasti rser trcuit hati ini dgn gaye nye tu.

p/s : tp klo dh makin kritikal ni kne brtndak gak ni...hihi..

2 comments:

  1. haha..mane dia dpt perkataan tu?kelakarla..

    ReplyDelete
  2. dri cite upin ipin tu..tu la pening2..dh msuk 2 hri ni penangan x hlang2 lg..huuhu

    ReplyDelete