AiSy's BuRfDaY

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, March 18, 2010

~Tips Mempermudahkan Segalenye~

Entry psal brsalin lg..hehe. Teruja dgn preggy mommy disekeliling kan.

Teringat antre tips2 yg aku praktikkn nak mntak spaye diprmudah kan tuk brsalin. Antrenye :

i) Aku amalkan mkn supplemen Salindah. Nie ubat homeopati..rmai yg suggest kat aku. Dn ble tgk cth makcik aku yg mengamalkn nye Alhamdullillah. Aku pn try..lgpun pil nye amat la kcik so x tkut la nk telan. Start dr blan ke3 smpai la brsalin.

ii) Seminggu nk brsalin aku amlkn makan telur ayam kg mentah cmpur dlm air teh..then teguk2 smpai hbs. Mebi rmai yg x berani cube kn. Nie tips dr my opismate katenye cousin die yg amalkn tp die plak yg alah dgn telur so die suh aku try bg pihak die.

iii) Mase sakit skit2 pas smayang maghrib tue aku mengaji bace surah At-Taubah. Mengaji semampu yg mgkin. Byk kali gak brhnti2 menahan sakit tp ttap aku kuatkn smangat meneruskn bacaan tue.

iv) Mkn telur ayam kg selusuh yg masih mentah 3 biji. Nie amalan org2 kg la kot. Telur nie dibcekn ayat yg same klo nak wat air selusuh n ustzah yg mak aku mntak tlg buat tue dia smayang hajat skali. Hehe..aku praktikkn je mne yg ptut. Usahe tangge kejayaan.

Last but not least..solat hajat sent.
Yg lain2 dh tak igt dh ade lg x usahe2 yg aku amalkan. Semoga berjaya tuk kwn2 dan semoga Allah permudahkan segale nye.

No comments:

Post a Comment